سوال هایی درباره شیشه دو جداره
مطالبی که شاید شما نشنیده باشید
سوال هایی درباره شیشه دو جداره
چهار شنبه 2 تير 1400 ساعت 9:18 | بازدید : 68 | نویسنده : ارسلان | ( نظرات )

 

پنجره های ساختمان های امروزی را از شیشه های دو جداره درست می کنند تا از نفوذ صدا، گرد و غبار به داخل و نفوذ گرما به خارج از خانه جلوگیری کند. استفاده از شیشه دو جداره طرفداران زیادی پیدا کرده و این موضوع برای پیمانکاران ساختمانی هم مهم و مورد توجه شده است. در این مطلب می خواهیم سوال هایی را که در رابطه با پنجره های دو جداره مطرح می شود با هم بررسی کنیم و پاسخ دهیم.

 

آیا استفاده از دو جداره باعث کاهش قبض های انرژی من می شود؟

 

بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که نصب دو جداره باعث کاهش هزینه های انرژی شما می شود و 67٪ از صاحبان خانه گفتند که از زمان دو جداره شدن خانه آنها گرمتر است. این یکی از بزرگترین اختلافاتی است که مردم گفتند دو جداره ایجاد کرده است. با این حال ، فقط 35٪ گفتند که فکر می کردند این در واقع باعث کاهش هزینه های انرژی آنها شده است.

تصویر زیر یک تصویر حرارتی است که تفاوت در از دست دادن حرارت بین پنجره های تک جداره و دو جداره را نشان می دهد. خانه در سمت چپ دارای یک پنجره تک جداره است که در آن می توانیم گرمای بیشتری را ببینیم - که با رنگ های زرد روشن نشان داده شده است.

 

رتبه بندی انرژی برای شیشه دوجداره چیست؟

 

سیستم درجه بندی انرژی برای شیشه های دوجداره (تصویر زیر) از الگوی مشابه برچسب های انرژی لوازم خانگی پیروی می کند. ویندوز بین (بهترین) A+ و (بدترین) E درجه بندی می شود. آیین نامه های ساختمانی لازم است که تمام پنجره های جدید حداقل دارای درجه C باشند.

ارزش  U

هنگام مشاهده رتبه بندی انرژی، "U-Value" را نیز خواهید دید. U-Value . مقیاسی است که نشان می دهد گرما به راحتی از چه چیزی عبور می کند. هرچه مقدار گرما اجازه خروج مواد را بدهد، U-Value  بالاتر خواهد بود. ممکن است برخی از پنجره ها دارای درجه انرژی بالا باشند، اما دارای ارزش U پایین هستند.

دلیل این امر این است که درجه بندی انرژی تمام جنبه های پنجره را شامل می شود، از جمله انواع شیشه یا گاز، و نه فقط میزان خوب عایق بندی مواد، بنابراین ممکن است در کل بهتر باشند.

شیشه دو جداره باعث کاهش صدا و ضد صدا

 

آیا شیشه دو جداره می تواند باعث کاهش صدا و ضد صدا شود؟

در حالی که فقط 20٪ از افراد مورد بررسی قرار گرفتند که به دلیل جلوگیری از ایجاد سر و صدا، دو جداره گرفتند ، تقریباً نیمی از آنها (46٪) معتقدند که دریافت آن باعث کاهش صدای خارجی شده است. ازآنجا که شیشه دو جداره به جای یک شیشه از دو صفحه شیشه تشکیل شده است، احتمالا صدای بیشتری از شیشه های یک لبه بریده می شود. لعاب سه گانه باید آن را حتی بیشتر کاهش دهد. شرکت های مختلف ادعا می کنند که سطوح مختلف کاهش صدا را دارند.

 

آیا شیشه های دو جداره باعث امنیت بیشتر خانه من می شوند؟

در حالی که شکستن دو صفحه شیشه پیچیده تر از یک لایه است، مهمترین چیز این است که قفل های دارای کلید با پنجره های خود نصب کنید. این برای بیمه خانه بسیار حیاتی است، که معمولاً مشخص می کند که پنجره های سطح زمین و پنجره های طبقه فوقانی قابل دسترسی باید اقدامات امنیتی کافی داشته باشند.

ایمن سازی پنجره های چوبی اگر پنجره های چوبی دارید (از یک طرف لولا می شوند و به سمت بیرون باز می شوند)، قفل هایی را انتخاب کنید که پنجره و قاب را با هم محکم می کند. اگر یک متجاوز بخواهد پنجره را به زور باز کند، این مقاومت بیشتری می دهد (در مقایسه با فقط ایمن نگه داشتن دستگیره).

 

ایمن سازی پنجره های uPVC

این پنجره ها با سیستم قفل چند نقطه ای استاندارد بیمه ساخته می شوند. وقتی دستگیره چرخانده می شود، چندین پیچ و مهره با صفحه درگیر می شود و باعث می شود پنجره بسیار ایمن باشد.



|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مطالب روز ایران و آدرس arsalandandy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 7
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 26
:: بازدید ماه : 26
:: بازدید سال : 248
:: بازدید کلی : 532